مقالات انواع ماشین آلات, مقالات ژنراتور ها, مقالات لودر ها

آشنایی با عملکرد لیفتراک و اجزای آن

لیفتراک از جمله ماشین آلات راه سازی است که از ابعاد بزرگی بهره مند است و مانند جک پالت و استاکر و دیگر خودرو های راه سازی وظیفه ی حمل کالا یا وسایل دیگر را از نقطه ای به نقطه ی دیگر بر عهده دارد. چنانچه میخواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با عملکرد لیفتراک و اجزای آن بدست آورید پیشنهاد میکنم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

اجزای تشکیل دهنده لیفتراک

لیفتراک از چند بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از بدنه ، اتاق راننده ، حفاظ سقف ، دکل ، حمل کننده ، نگهدارنده بار ، شاخک ها ، وزنه تعادل، چرخ ها ،  تجهیزات هشدار دهنده ، سیلندر هشدار دهنده ، سیستم هیدرولیک و سیستم ترمز که هر یک از این قطعات لیفتراک را جداگانه توضیح خواهیم داد. بدنه را می توان اصلی ترین قطعات دانست زیرا بقیه قسمت ها بر روی آن سوار میشوند و به وسیله ی آن کنترل می شوند. اتاق راننده فضایی است که شخصی که کنترل وسیله را در اختیار دارد در آن قرار میگیرد و در این اتاق پدال ها و اهرم ها و… در اختیار او قرار دارد.

برای آنکه راننده از هر خطری مصون باشد باید سقفی بالای سر وی قرار داشته باشد. این وظیفه را حفاظ سقف بر عهده دارد. برای آنکه راننده بتواند به راحتی بار ها را بالا و پایین کند به دکل نیازمند است. دکل از یکی از قطعات لیفتراک  است که در آن تعدادی ریل دارای قفل داخلی قرار داده شده است تا کار بالا و پایین بردن وسایل را راحت تر کرده باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *